Plattan är ett forum för samtal kring droger

Den som köper droger mår bäst av att hitta äkta vara, i en värld som kantas av svårigheter finns plattan tillgänglig för diskussioner kring vendors, marknader, darknet och vad man kan behöva hjälp med. Vänligen notera att det är strikt förbjudet att saluföra varor eller uppmana till detta, och var medveten om att detta forum är på clearnet med allt vad det innebär, använd din anonyma mailadress vid registrering!

Kom med i gemenskapen

Varför har en massa .onion-marknadsplatser börjat tvinga på en skitmynt?

huvudspänningar

Registrerad
Meddelanden
5
Jag blev helt förbluffad när jag insåg att flera (påstått) stora marknadsplatser nu *kräver* att man använder "Monero". Inte Bitcoin.

Varför skulle någon vilja hålla på och köpa en massa skräpmynt och krångla med ytterligare plånboksmjukvara som man ska lita på och som bara utgör ytterligare säkerhetsrisker? Det är ju inte ens ett val, utan ett *krav*!

Finns inte en chans att jag skulle sälja minsta lilla Bitcoin för att köpa "Monero" eller något annat skitmynt. Jag kommer att hålla mig till de som accepterar Bitcoin.

Och det här med att Monero eller något annat skräp skulle vara "mycket privatare" ställer jag mig mycket tveksam till. Inte minst efter senare års tekniska förbättringar av Bitcoin även på den punkten. Känns bara som att de försöker sänka den enda riktiga kryptovalutan, nämligen Bitcoin. (Och ser man på priset nu håller de på att lyckas...)

Spiken

Moderator
Forumpersonal
Meddelanden
41
  1. Monero är verkligen inget skitmynt.
  2. Det är hur lätt som helst att skaffa Monero, lika lätt som Bitcoin.
  3. Marknader och vendors världen över har inte gått ihop i en gemensam kupp i att sänka Bitcoin - utan det är faktiskt så att Monero är mycket (MYCKET) svårare att spåra. Det spelar inte så stor roll för oss småpundare som köper gram, men det spelar stor roll för dem som säljer och tar emot transaktioner ofta och i större belopp.
  4. Att som småpundare gå över till Monero som de medvetna vgendorsen använder är både klokt och riktigt.

Så ber dig tänka om i den frågan.

SecretWindow

Registrerad
Meddelanden
37
Hej
Jag förstår inte ditt missnöje..? Hur skulle du vilja ha det då?
Att man kunnde koppla sitt bankkonto eller visakort till marknaden. Swish eller brevduvebetalning?

Valet av betalningssätt i denna branchen handlar om säkerhet,er,säljarnas och marknaden själjv.
Är inte säkerhet viktigt handla på clearnet,snapchatt,gatan osv så fine. Ingen som tvingar dig till något annat.
Men om du är minsta lilla mån om dig själv så råder jag dig att använda dig av de säkerhetsverktyg som finns.
Inte för någon annans skuld än din egen.

KalleTjackballe

Verifierad
Meddelanden
47
Bitcoin är inte anonymt överhuvudtaget.
Faktum är att det är besvärligt att göra Bitcoin anonymt om du har köpt det med t.ex. en transaktion från ditt bankkonto till en större växlare.
Det går att spåra bitcoin även genom avancerade mixers om det gäller större summor.

Monero är ett fullständigt överlägset alternativ, läs på om Monero och bli en i gänget! :)

sharonosbourne

Registrerad
Meddelanden
15
Fattar att omställningen är jobbig. Men monero är säkrare och lika enkel att köpa, kolla guider här eller på andra platser. Jag tycker också det är jobbigt med nya coins osv men det är som det är. Better safe than sorry ;) right?

Topp