KalleTjackballe
Verifierad
- Meddelanden
- 47
Det är några standardiställningar på forumet som bör ändras, enligt mig.
Dessa bör slås av som standard.
1. Automatisk bevakning av "innehåll du integrerat med"
2. Automatisk bevakning av "innehåll du skapar"
3. Automatisk E-post för ovan nämnda, vid varje ny händelse
Mailen fylls med spam direkt och det dröjer nog inte länge innan mail från Plattan sorteras rakt ner i papperskorgen som spam.
Det blir också ett överväldigande antal notifikationer så att notifikations funktionen förlorar sin vettiga funktionalitet.
4. Notifikationer för:
* Reacts to your message
* Reacts to your profile post
* Kommentarer till dina profilinlägg för andra medlemmar
* Också kommentarer till ett profilpost
* Reacts to your message in a conversation
o.s.v
Det känns som dessa har stor potential att generera enormt mycket spam med notifikationer, speciellt för användare som är aktiva på forumet och har många inlägg i olika trådar.
Själv vill jag kort och gott bara se notifikationer om någon citerar mig eller postar i en tråd jag manuellt har valt att bevaka.
Vissa kanske vill se gilla och sådant med, men med allting på så blir det nog för mycket även för den mest tjackade av oss alla.
Visa "nuvarande aktivitet" och "onlinestatus" kan man lika gärna ha av också, jag vill i alla fall inte skylta med när jag är online här eller vad jag gör på sidan.
Dessa bör slås av som standard.
1. Automatisk bevakning av "innehåll du integrerat med"
2. Automatisk bevakning av "innehåll du skapar"
3. Automatisk E-post för ovan nämnda, vid varje ny händelse
Mailen fylls med spam direkt och det dröjer nog inte länge innan mail från Plattan sorteras rakt ner i papperskorgen som spam.
Det blir också ett överväldigande antal notifikationer så att notifikations funktionen förlorar sin vettiga funktionalitet.
4. Notifikationer för:
* Reacts to your message
* Reacts to your profile post
* Kommentarer till dina profilinlägg för andra medlemmar
* Också kommentarer till ett profilpost
o.s.v
Det känns som dessa har stor potential att generera enormt mycket spam med notifikationer, speciellt för användare som är aktiva på forumet och har många inlägg i olika trådar.
Själv vill jag kort och gott bara se notifikationer om någon citerar mig eller postar i en tråd jag manuellt har valt att bevaka.
Vissa kanske vill se gilla och sådant med, men med allting på så blir det nog för mycket även för den mest tjackade av oss alla.
Visa "nuvarande aktivitet" och "onlinestatus" kan man lika gärna ha av också, jag vill i alla fall inte skylta med när jag är online här eller vad jag gör på sidan.